TIEDOTE 16.3.2018

Etäluettavien vesimittareiden vaihto

Tunturi-Lapin Vesi Oy aloittaa mekaanisten vesimittareiden vaihdon etäluettaviin vesimittareihin Sieppijärveltä 19.3.2018 alkavalla viikolla. Vesimittarivaihto suoritetaan normaalina huoltovaihtona, ja se tehdään veloituksetta.

Asiakkaita pyydetään järjestämään asentajalle esteetön pääsy vesimittarille, jotta vaihtotyö sujuisi jouhevasti.

Vaihtotyö voi vaatia lisäksi toimenpiteitä, jotka aiheuttavat kustannuksia myös liittyjälle. Mikäli kiinteistön omissa vesihuoltolaitteissa havaitaan puutteita esim. venttiileissä tai putkiosissa, sovitaan näistä välttämättömistä toimenpiteistä erikseen asiakkaan kanssa. Asiakas voi teettää tarvittavat muutostyöt ja korjaukset haluamallaan palveluntarjoajalla.

Vesimittareiden lukemat otetaan jatkossa etänä erillisellä autossa kuljetettavalla lukukalustolla, joten asiakkailta ei pyydetä enää erikseen vesimittarilukemaa vuosittain. Vesilaskutuskäytäntö säilyy arvioperusteisena, eli vuodessa on neljä laskua, joista yksi on tasauslasku.

Lisätietoja saa tarvittaessa vesihuoltopäällikkö Suvi Rajanderilta, jonka yhteystiedot ovat alla.

Suvi Rajander
puh. 040 620 9554