Tiedote 31.10.2022

Lapin Kaivohuolto tiedottaa – Tiedote Äkäsjoensuun vesiosuuskunnan kotitalouksille

Lapin Kaivohuolto suorittaa huoltotöitä Äkäsjoensuun vesiosuuskunnan vedenottamolla viikolla 44. Työ aloitetaan: Ma 31.10.2022 klo 10:00 ja huollon arvioitu kesto on 5 päivää loppuen Pe 4.11.2022 Veden suunniteltu käyttökatko, jolloin vettä ei kotitalouksissa saa käyttää alkaa: Ti 1.11.2022 klo 06:00 ja loppuu Su 6.11.2022 klo 20:00 Kotitalouksien on hyvä varata vettä viikon verraksi talteen. Kotitalouksien asukkaat voivat juoksuttaa vettä hanasta vielä maanantaina 31.10.2022. Vedenottamolla tullaan tekemään huoltotyötä, jonka yhteydessä suoritetaan pesu, vaihdetaan uudet suodatinmassat, korjataan vedenottamon rakenteet ja desinfioidaan vedenottamo verkostoineen. Desinfiointityö suoritetaan käyttämällä vetyperoksidia ja aloitetaan välillä: Torstai 3.11.2022 – Perjantai 4.11.2022 Tulemme erikseen ilmoittamaan ajankohdan, milloin desinfiointityö aloitetaan. Tänä aikana pyydämme kotitalouksien asukkaita juoksuttamaan vettä 6h kaikista hanoista täydellä virtausnopeudella. Tällä tavalla saamme verkoston ja kotitalouksien putkistot desinfioitua mahdollisimman tehokkaasti ja lyhyessä ajassa. Jos ette pysty juoksuttamaan vettä pyydettynä ajankohtana, voitte pyytää isännöitsijää tekemään tämän puolestanne. Ilmoitamme desinfiointityön aloituksesta viimeistään edellisenä päivänä. Veden juoksutuksen aikana, vettä ei saa käsitellä verkostossa olevan vetyperoksidin takia. Lisätietoa antavat: Vesiosuuskunnan pj. Vesa Ylitalo 040 069 8992 Tunturi-Lapin Vesi Oy Tapani Ruokojärvi 040 168 3435 Lapin kaivohuolto Petteri van der Kaaij 045 872 1571   Tiedote Äkäsjoensuun vesiosuuskunnan kotitalouksille